Absolvent al Facultății de Marketing, din cadrul Academiei de Studii Economice, Cătălin Neacșu a acceptat, în noiembrie 2016, poziția de Business Development Manager la brand-ul Constantin Nautics, după aproape 8 ani în Albalact pe poziția de Category & Trade Marketing Manager. În prezent, compania Constantin Nautics se mândrește cu faptul că acest brand a devenit cunoscut în peste 15 țări și este în continuă creștere.
Care este povestea brand-ul românesc de accesorii Constantin Nautics?
Povestea Constantin Nautics a început în anul 2014, când fondatorul companiei a decis să împărtășească pasiunea de a face brățări din materiale nautice pentru el și familie cu alte persoane, pentru ca toată lumea să se bucure de tipul acesta de brățări. Vorbim despre pasiune, pentru că brățările și celelalte accesorii sunt realizate manual, în cele două ateliere din România, iar nivelul actual al calității s-a atins foarte greu, prin muncă și perseverență.
Faptul că o marcă românească a reușit să fie prezentă în atâtea țări este o mândrie pentru noi și acest lucru ne responsabilizează.
Cum vă poziționați pe piață cu acest brand de accesorii?
Produsele Constantin Nautics se adresează nu doar pasionaților de sporturi nautice, ci tuturor celor cărora le plac accesoriile autentice, lucrate manual și inedite prin specificul produselor pe care noi le creăm.
Ne dorim ca produsele Constantin Nautics să fie accesibile tuturor clienților noștri, prin prețurile pe care le practicăm, dar în același timp încercăm să atragem și clienți mai pretențioși și care își doresc produse premium, având în portofoliul nostru produse cu charmuri Swarovski, dar și cu sisteme de închidere din argint sau din aur.
Care sunt elementele de noutate pe care le aduceți?
Cu o prezență în peste 15 țări, de pe aproape toate continentele, cu o piață diferită prin tipologia clienților și prin mixul de produse care se vinde, suntem oarecum forțați să încercăm mereu materiale și modele noi, astfel încât să răspundem cererilor și trend-urilor de pe piețele respective.
Anul acesta am introdus pielea ca material nou, iar produsele din piele au avut un succes foarte mare. Acest lucru ne-a făcut să lansăm mai multe modele noi și o parte din strategia noastră a fost regândită.
Totodată în ultimii 2 ani ne-am concentrat și pe proiecte corporate, în care am realizat diverse modele personalizate pentru mărci de renume din România și din Europa.
Cu ce provocări v-ați confruntat pentru menținerea acestei afaceri pe piață?
În fiecare zi suntem asaltați de provocări, iar acestea vin din toate piețele pe care suntem prezenți. Provocarea cea mai mare este să menținem ritmul de creștere din fiecare piață, apoi să fidelizăm clienții, să poarte cu mândrie produsele Constantin Nautics și să-și dorească fiecare model pe care noi îl lansăm.
Totodată, prin faptul că fiecare țară este diferită ca tipologie de client, trebuie să ne adaptăm atât clienților din Franța sau Germania, dar și clienților din Orientul Mijlociu sau Australia.
Fiind produse realizate manual, dorim să menținem constant nivelul calității produselor noastre, iar această provocare este una foarte mare. În atelierele noastre lucrează 15 oameni cu personalități diferite, care formează un grup ce trebuie să mențină ridicate standardele noastre.
În anul 2019, am fost prezenți la cele mai importante saloane nautice din Europa din luna ianuarie la Dusseldorf până în luna decembrie la Paris. Acest lucru a fost o provocare pentru noi, deoarece a fost nevoie de o organizare excepțională, mai ales că anumite evenimente precum: Southampton, Genoa sau La Rochelle au fost în aceeași perioadă și a fost nevoie de efort financiar foarte mare din partea noastră.
Am fost singura marcă românească prezentă în cadrul fiecărui eveniment.
Din ce materiale confecționați aceste brățări?
Materialele, din care noi producem brățările și celelalte accesorii, sunt chiar frânghii și sfori nautice, pe care le putem întâlni pe vase sau ambarcațiuni. Am reușit să găsim furnizori, care să producă special pentru noi mai multe combinații de culori și mărimi, încât să realizăm modelele pe care noi ni le dorim.
Sistemele de închidere sunt din oțel inoxidabil, fiind elemente care de asemenea se regăsesc pe ambarcațiuni (cheițe de tachelaj, ancore, elemente thimble, etc.), dar adaptate la specificul și mărimile produselor noastre.
Pielea nu este un element neapărat cu temă nautică, dar combinând sforile și pielea cu stilul Constantin Nautics am reușit să realizăm modele de brățări și accesorii care au depășit așteptările tuturor.
Ce așteptări aveți anul acesta de Black Friday?
Dorim să creștem în același ritm cu piața de comerț electronic din România, iar Black Friday este cel mai important eveniment de vânzări pentru noi. Ne pregătim cu cel puțin 6 luni înainte pentru această perioadă, deoarece în fiecare an vrem să susținem reduceri foarte mari, iar ca în fiecare an vrem ca vânzările de Black Friday să fie mai mari ca în perioadele precedente.
În același timp vrem ca reducerile pe care le oferim să fie resimțite din plin de către clienții noștri, pentru că este un efort foarte mare din partea noastră de a susține toate reducerile, în contextul in care costurile operaționale și de producție au crescut de la an la an.
Ce sperați să vă aducă anul 2020?
Anul 2020 ne dorim să fie un an de consolidare și, după intrarea pe piață din Rusia din 2019, sperăm ca până la sfârșitul anului 2020 să intrăm pe piața din Statele Unite ale Americii, aceasta fiind cea mai mare piață de consum din lume și în care ne punem toate speranțele.
Tocmai prin prisma faptului că este cea mai mare piață din lume, nu am intrat până acum deoarece vrem să facem lucrurile foarte bine și nu ne permitem să realizăm teste pentru că acolo consumatorii sunt cei mai exigenți și fiecare minus îl taxează, iar să reconstruiești o imagine este mai greu decât să o iei de la zero.